Sağlık

Koyu renkli balın antioksidan içeriği daha yüksektir

Uzmanlar, oldukça sağlıklı bir gıda olan balı tüketirken porsiyon kontrolünün çok önemli olduğunu, doğal bir gıda olan bala dışarıdan herhangi bir şey eklenmesinin yasak olduğunu söylüyor. Balın doğal antioksidan özelliğe sahip olduğuna dikkat çeken Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Yiğit, yapılan bir araştırmada koyu renkli balların antioksidan içeriğinin açık renklilere göre daha yüksek olduğunu gösterdiğini vurguladı.

Üsküdar Üniversitesi NPİSTANBUL Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Hülya Yiğit, sağlıklı bir besin olan bal hakkında bilinmeyenleri anlattı.

İlgili Makaleler

Arıların bitki kaynaklarından topladıkları nektarı metabolize ederek bala dönüştürmelerinin biyokimyasal bir süreç olduğunu belirten Yiğit, doğal bir gıda olan bala dışarıdan herhangi bir madde eklenmesi ya da balın doğal yapısındaki herhangi bir elementin çıkarılmasının biyokimyasal bir süreç olduğunu söyledi. kanun ve yönetmeliklerle yasaklanmıştır. Hülya Yiğit şunları söyledi:

“Bal, doğal antioksidan özelliklere sahip bir besindir. Yapılan bir araştırma, koyu renkli balın antioksidan içeriğinin açık renkli bala göre daha yüksek olduğunu gösterdi. Bal, içerdiği vitaminler, mineraller, organik asitler, flavonoidler ve enzimler nedeniyle sindirimi kolay, besleyici ve birçok hastalığa karşı koruyucu ve tedavi edici özelliğe sahip fonksiyonel bir gıdadır. “Bal aynı zamanda potasyum, fosfor, demir, magnezyum, sodyum, manganez, klor, kükürt ve iyot gibi insan vücudunun ihtiyaç duyduğu mineral elementleri içeren zengin bir besin kaynağıdır.”

Aynı zamanda bağışıklık sistemini de destekliyor

Balın bakteri, virüs ve mantarlara karşı vücudun bağışıklık sistemini güçlendirdiğine dikkat çeken Yiğit, “Özellikle kış aylarında bağışıklığı güçlendirmek ve soğuk algınlığından korunmak için tüketmek faydalıdır. Bal ayrıca içerdiği flavonoidler sayesinde kansere karşı koruyucu etkiye sahiptir. Birçok bilimsel çalışma balın, mide ülserlerinin ana nedeni olan Helicobacter pylori bakterisinin büyümesini yavaşlatarak hastalığın etkisini azalttığını bildirmiştir.” Şu şekilde konuştu:

Porsiyon kontrolüne dikkat edin!

“Bal çok sağlıklı bir besin ama tüketildiğinde porsiyon kontrolü çok önemli.” Yiğit, yüzde 82 karbonhidrat, yüzde 1 vitamin, mineral ve biyoaktif bileşik içerdiğini, şeker içeriğinin oldukça yüksek olması nedeniyle diyabetli bireylerin tüketirken çok dikkatli olması gerektiğini söyledi.

“Dikkat edilmesi gereken bir diğer grup ise 1 yaş altı bebeklerdir. “Botulizm riski nedeniyle bebeklere 1 yaşından önce bal verilmemelidir.” Hülya Yiğit, sağlıklı bireylerin günde 1 tatlı kaşığı bal tüketmesinin vücut için yeterli olacağını, aşırı bal tüketiminin ise kan şekeri dengesizliklerine, iştah kontrolünün azalmasına ve kilo alımına neden olabileceğini sözlerine ekledi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu